sobota, 3 grudnia 2016

Moje Camino początek

Czas oczekiwania, magia, w jakim kierunku idą oraz jak spostrzegamy ten czas oczekiwania, czym jest dla mnie moment przeżywania Świąt ?


To co mnie denerwuję w tym jest slogan jaki się pojawia w reklamach Magia Świąt. Od kilku ładnych lat Święta Bożego Narodzenia stały się czasem konsumpcji, momentem wyczekiwania na prezenty. Jest to straszne że obecny świat obecny porządek świata bombarduje nas wyrzuceniem z życia Boga.
Boże Narodzenie dla mnie osobiście nie są to prezenty, nie jest to jedzenie, nie jest to reklama zachęcająca mnie do zakupów czy brania kredytów. Boże Narodzenie to radość to szczęście to Miłość z nadejścia Jezusa który...
Czasem który to poprzedza jest Adwent czas wyczekiwania, oczekiwania, czas przygotowania swojego Betlejem na narodziny Jezusa w naszych w moim sercu. Adwent jest tym momentem kiedy staram się wyciszyć zrezygnować z pewnych przyzwyczajeń rezygnacja z przyjemności które są mi dane na co dzień, Adwent to moment na wsłuchanie się w serce Matki która pragnie Nas przytulić do swego serca jak robi to każda Matka z własnym dzieckiem.
Kiedy ostatnio widzę reklamy, które mówią życzymy Magicznych Świąt, to zastanawiam się co w tym magicznego, przecież sama Maryja, Józef czy Jezus i sam Bóg nie jest żadnym magiem czarodziejem czy innym wróżbitą, Jezus jest człowiekiem i Bogiem który przyszedł do mnie do Ciebie w osobie człowieka. Nie narodził się w bogatej rodzinie, czy w jakimś pałacu. Przyszedł na świat w stajni wśród zwierząt, biedy i zimna.
Oczekując na gościa czy gości to staramy się dokładnie wysprzątać dom, przygotować smaczny posiłek, i po prostu być dla tego gościa który nas odwiedza całym sercem, zawsze przecież pragniemy aby dana osoba, czy jest to wujek, ciotka czy dziadkowie,rodzice etc czuli się w naszym towarzystwie jak najlepiej czuli się ważni. I właśnie te zabiegi które czynimy w naszych domach są czymś naturalnym. Najlepszym prezentem jaki możemy obdarować taką osobę to jest nasza uwaga, nasza miłość, uśmiech i radość ze spotkania, to najlepsze co możemy dać każdemu napotkanemu człowiekowi.
I to samo właśnie robimy dla Jezusa z tą różnicą że naszym domem dla Niego jest moje Twoje czy Nasze Serce. To właśnie tam powinniśmy w czasie tego Adwentu zrobić ten porządek aby być gotowym na przyjęcie Jego w naszym Betlejem jakim jest Nasz dom. Życzę Każdemu z osobna aby Adwent był początkiem przygotowania stołu Wigilijnego aby spożyć wspólną kolacje i w duchu miłości podzielić się tym białym chlebem i życząc sobie życzenia Miłości, Pokoju i Bożej Obecności na każdy moment życia.
Dbaj aby ten czas nie był magiczny ale aby był czasem radosnego wyczekiwania na powtórne przyjście Jezusa do Twojego serca.

Sam ostatnio zrobiłem komuś niespodziankę, ale swoim egoistycznym zachowaniem wszystko zniszczyłem i wyjeżdżając do teraz towarzyszy mi ogromny smutek i żal że jestem egoistą. A ta osoba jest dla mnie bardzo wyjątkowa.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz